Τρίτη, 22 Μαΐου 2012

Η καραμέλα "πρώτος στο Google"...

Σε παλαιότερες εποχές στην Ελλάδα, λίγοι επιχειρηματίες είχαν συνειδητοποιήσει τις δυνατότητες και το πόσο απαραίτητο είναι το Google. Αντιθέτως πλέον, ακόμα και επιχειρηματίες οι οποίοι δεν έχουν αρκετές γνώσεις περί θεμάτων υπολογιστών / ίντερνετ, σε μία συζήτηση με κάποια εταιρία ή αντιπρόσωπο που θα αναλάβει την κατασκευή της ιστοσελίδας τους, αφού ολοκληρωθεί το θέμα του ζητούμενου από την ιστοσελίδα, η αμέσως επόμενη ερώτηση κατά πάσα πιθανότητα, είναι "Πώς θα με βρίσκουν στο Google?", ή έρχεται και σε μορφή προστακτικής "Θέλω να είμαι πρώτος στο Google". Πάνω σε αυτήν την ανάγκη των επιχειρηματιών λοιπόν έχουν "πατήσει" πολλές εταιρίες ("μικρές" και "μεγάλες") και πλέον η προσέγγισή τους στους πιθανούς μελλοντικούς πελάτες, είναι σε γενικές γραμμές η "Μπορούμε να βγάλουμε την ιστοσελίδα σας πρώτη στο Google", αλλά έρχεται και σε μορφή υπερβολής, "Η ιστοσελίδα σας θα είναι πρώτη για πάντα και με όποιες λέξεις-κλειδιά επιθυμείτε". Συγκεκριμένα, αυτές οι προτάσεις προέρχονται από εταιρίες που βρίσκονται πολλά χρόνια στον χώρο.

Γεγονός: ΔΕΝ υπάρχει ΚΑΜΙΑ εγγύση από κανέναν ότι η οποιαδήποτε ιστοσελίδα μπορεί να είναι πάντα πρώτη ανάμεσα σε χιλιάδες ή και εκατομμύρια αποτελέσματα. ΚΑΜΙΑ εταιρία δεν μπορεί να το εγγυηθεί, καθώς απλά δεν είναι εφικτό, μιλώντας πάντα για οργανικά/φυσικά αποτελέσματα χωρίς την χρήση διαφημιστικών καμπανιών. Ένας πολύ απλός και αρκετός λόγος είναι ότι οι αλγόριθμοι του Google ανανεώνονται αρκετά συχνά και -πέρα από το ότι είναι δύσκολο έως και αδύνατον να γνωρίζουν εταιρίες την ακριβή λειτουργία τους- είναι κοινή λογική το ότι δεν γίνεται ενώ το Google ανανεώνεται διαρκώς και καθημερινά "ανεβαίνει" μεγάλος όγκος νέων ιστοσελίδων, μία σελίδα να μένει σταθερή σε κάποια θέση για πάντα.

Σαφώς και είναι εφικτό να μπορεί μία ιστοσελίδα να φέρει πολύ καλά οργανικά/φυσικά αποτελέσματα στο Google, όμως αυτό δεν είναι κάτι που μένει αναλλοίωτο. Πολλοί δεν ενημερώνουν τους ενδιαφερόμενους ότι για να "πάει καλά" μία ιστοσελίδα στα οργανικά/φυσικά αποτελέσματα του Google, ΔΕΝ είναι υπόθεση μόνο της εταιρίας και το πως θα έχει αναπτύξει την ιστοσελίδα, αλλά και του ίδιου του ενδιαφερόμενου. Μία ιστοσελίδα λίγες φορές μπορεί να σταθεί μόνη της στο Google, αν ο κάτοχός της δεν την διαδίδει με οποιοδήποτε μέσω επιθυμεί, έτσι ώστε να αποκτήσει επισκεψιμότητα. Όμως για όσα αφορούν αποκλειστικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες της οποιαδήποτε εταιρίας, παρακάτω σας ενημερώνουμε εν συντομία για δύο πολύ απλά πραγματάκια τα οποία μπορούν να βοηθήσουν οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο κάτοχο ιστοσελίδας:

1) Ζητήστε ζωντανά παραδείγματα από ιστοσελίδες στις οποίες η εταιρία έχει προσφέρει υπηρεσίες SEO (Search Engine Optimization) και δείτε με πόσες, ποιές λέξεις-κλειδιά εμφανίζονται και σε ποιά θέση ή σελίδα. ΜΗΝ λαμβάνετε υπόψιν τα αποτελέσματα των διαφημιζομένων (δεξιά στήλη και πολλές φορές το κίτρινο πλαίσιο πάνω από τα φυσικά αποτελέσματα τα οποία αναφέρουν από πάνω Σύνδεσμοι Διαφημιζομένων).

2) Σε δηλώσεις υπερβολής "Η ιστοσελίδα σας θα είναι πάντα πρώτη", "Η ιστοσελίδα σας θα είναι πρώτη με όποια λέξη-κλειδί θέλετε", ζητήστε συμβόλαιο το οποίο να δεσμεύει την επιχείρηση πως αν η ιστοσελίδα σας δεν παρέχει αυτό το οποίο υποσχέθηκε, θα λάβετε τα χρήματά σας πίσω. Δείτε έπειτα την αντίδρασή τους.

Μην ξεχνάτε! Είναι ΕΠΙΤΥΧΙΑ για μία ιστοσελίδα -για την οποία δεν έχουν χρησιμοποιηθεί διαφημιστικές καμπάνιες- να βρίσκεται με ΠΟΛΛΕΣ λέξεις-κλειδιά εντός των τεσσάρων πρώτων σελίδων αποτελεσμάτων του Google. Δεν είναι πρόκειται για προσωπική άποψη, αλλά για γεγονός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου